maandag 11 januari 2021

Zoeken, zoeken, zoeken...

 Simpelweg zoeken naar het klosje lichte quiltgaren maakte dat ik mijn 16de rijtje van de vingerhoedjesquilt gisteren pas in elkaar kon zetten...


       


Ik heb zo'n handig klein bakje waar net een paar klosjes garen, een mini schaartje en wat spelden en naalden in passen. Maar om nou met rood of zwart garen twee witte stofjes aan elkaar te zetten was niet zo'n goed idee. Maar waar was nou mijn witte klosje?




Dom, dom ik had dus nog zo'n handig klein bakje met klosjes ( rood en zwart klosje had ik dus dubbel), mini schaartje en speldjes. Maar in dit exemplaar zat dus wel mijn enige witte klosje. Opgelost dus en snel weer aan de gang. Rijtje compleet, strijkplank te voorschijn en weer netjes alle naadjes naar de juiste kant strijken. Ik heb een beginnetje gemaakt met het spelden van de rij aan de rest van de lap zoals je kunt zien op de eerste foto. 




Maar ik bedacht dat het slimmer was om met goed daglicht nog net aan het eind van de middag de lap over de vloer uit te leggen en met nieuwe stofjes rij 17 samen te stellen. Hierbij hou ik niet alleen rekening met het ontwerp ( uiteraard!) maar ook dat dezelfde stofjes niet vlak bij elkaar maar netjes verspreid over het geheel verdeeld gaat worden.




Netjes zijn zo de 25 lapjes die een rij vormen in vieren gedeeld om het handzamer te maken en zó dat in het ( juiste!) bakje past. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...