maandag 18 januari 2021

De tussenbiesjes....

Nadat ik alle 24 blokken van de replicaquilt aan elkaar had gemaakt stond ik voor de keus van welke kleur de smalle tussenbies moest worden, turquoise of een donkere terra.



                                                                               
 
Ik koos uiteindelijk voor de donkere terra maar had niet veel stof en wilde er ook niet nieuws voor kopen. Op zich vind ik turquoise een mooiere kleur maar de donkere terra stond veel warmer. Bovendien kan ik de turquoise nog wel vaker gebruiken en voor de terra had ik nog geen andere bestemming.


                          

                                        


Ik moest dus even gaan rekenen omdat ik een reststuk had. Maar met het smalle biesje dat maar twee centimeter breed gaat worden, bleek dat ik toch ruim genoeg had. Zondag sneed ik alle smalle stroken.





Omdat het maar smal moet zijn en eigenlijk niet erg moet opvallen is twee centimeter genoeg maar ik weet uit ervaring dat het wel heel vervelend naait, zo'n smal randje. Maar goed dat is niet anders en zeker geen reden om het breder te maken.



Nu alle randjes aan elkaar maken en heel veel speldjes gebruiken en de biesjes te spelden rondom de quilt. Eerst de lange kanten en daarna de smalle. Anders zouden de lange randen nóg langer worden. 
En dan vroem, vroem.... onder het naaimachientje!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...