zaterdag 23 januari 2021

Inspiratie opdoen bij.....Jane Perkins

Via pinterest kwam ik een afbeelding tegen van Jane Perkins, een Britse die van allerlei gerecycled materiaal mooie portretten maakt.   

Nelson Mandela


En je kunt het zo gek niet bedenken maar het is bruikbaar in zo'n portret. Van knopen tot wattenstaafjes en van horlogebandjes tot scrabble steentjes. Mits goed op kleur gebruikt en goed gerangschikt ontstaan zo de mooiste portretten. 


 

Frida Kalo


Maar niet alleen koppen van beroemde personen zijn voor haar een inspiratiebron. Wat dacht je van deze tijgerkop? Enorm veel materialen vind je hierin terug. Als je trouwens dubbelklikt op een plaatje zie je het nog groter en dus beter.





Op onderstaande foto zie je een beetje hoe de opbouw is van zo'n kunstwerk. Ik durf er niet aan te denken wat een enorm magazijn deze dame moet hebben. Een enorme snoepwinkel stel ik mij zo voor van allerlei glazen potten volgepropt met allerlei materialen op kleur gesorteerd natuurlijk!!





En als de ene kunstenaar door de andere wordt geïnspireerd krijg je een mooie vaas van van Gogh's zonnebloemen vol met knopen, sterretjes en kralen.





En de ogen en sowieso gezichten lijken mij enorm moeilijk om te maken. Het moet natuurlijk direct herkenbaar zijn. Maar deze lady Di is toch ook weer heel goed gelukt!





 Zo is recycling een kunst op zich!




Hier zie je haar zelf voor één van haar werken.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...