zondag 24 augustus 2014

Bokkenpootjestaart voor de jarige Tom!

Gisteren werd mijn oudste zoon Tom 24!








Reden om voor de visite een taart te maken. En wel een voor mij nieuwe: de bokkenpootjestaart. Ik heb hem al wel een keer eerder geproefd bij mijn schoonzusje Maaike maar had hem nog nooit gemaakt. Van haar kreeg ik het recept!









Bokkenpootjestaart:


Ingrediënten:
Kant en klare taart bodem (zo'n vlaai vorm)
Advocaat of jam
2 x kuipjes/ verpakkingen kant en klare opgeklopte slagroom a 500 ml
2 pak  Bokkenpootjes

Benodigdheden:

Springvorm

Stap 1:
Snijd de kant en klare vlaaivorm op maat  zodat hij in de springvorm past.
Doe hem daarna in de spring vorm.

Stap 2:
Smeer de vlaaibodem in met een laagje advocaat. Kan ook met jam. 

Stap 3:
Halveer de bokkenpootjes met een mes.

Stap 4:
Bedek de vlaaibodem met de helft van de gehalveerde bokkenpootjes.

Stap 5:
Smeer 1 kuipje slagroom over de bokkenpootjes.

Stap 6:
Bedek de slagroom met de andere helft gehalveerde bokkenpootjes.

Stap 7:
Smeer het tweede kuipje slagroom over de bokkenpootjes.

Stap 8:
Als laatste wat verkruimelde bokkenpootjes over de taart strooien.

Het is het lekkerst om hem zeker een nacht in de koelkast te laten staan, dan worden de bokkenpootjes lekker zacht.







naschrift:
inmiddels kan ik melden dat de taart volledig gelukt is en in no-time op was!
Ik heb nog een tweede taart gemaakt, ook één die ik voor het eerst maakte, een vruchten kwarktaart.
Dat recept volgt nog!

22 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...