maandag 20 april 2015

De Duitse Sint Jacobsschelp Shawl....

Zó dat is een hele mond vol!



Maar wel een mooie naam voor een prachtige shawl! Ik had hem al een tijdje op het oog om het te maken, en had er ook al het garen voor.




Maar het maken liet nog even op zich wachten!



Tot afgelopen weekend. En dit maal niet met een uitgeschreven patroon of een haakdiagram maar met een ( jawohl! ) Duits gesproken videofilmpje op You Tube. En ik kan je wel verzekeren dat mijn Duits nicht so gut ist, maar met deze video ging het super goed!

Hier onder zie je deel 1.






Zodra je het aanklikt zie je de overige delen rechts in je scherm staan.
Gaat het je te snel, dan zet je het gewoon even op pauze.
En die geduldige dame is desnoods bereid je het 20 x te vertellen indien nodig!


En voor wie toch nog wat uitleg wil zijn hier de Duitse haaktermen:

    Vaste                                             Feste Masche (FM)
  Losse                                             Luftmasche (LM)
Stokje                                            Stabchen (Stb)


En daar waar je twijfelt over de woorden, kijk je gewoon heel goed naar het beeld en wordt het vanzelf duidelijk!



2 opmerkingen:

  1. Vielen Dank!!
    ik was al eens hieraan begonnen, maar het lukte niet zo goed.
    Nu ga ik het zeker weer proberen.
    je hebt mooi garen!!
    Groetjes, IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie shawl en de naam Jacobsschelp heeft ook een mooie betekenis.
    Bedankt voor de link-ben niet zo'n haak-ster maar deze is wel mooi.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...