zaterdag 19 december 2020

Gestreepte warme wintershawl...

 Soms moet je eens uit je comfort zone qua kleurtjes... en dat deed ik met deze shawl! Want geel, bruin en oranje zijn nou niet bepaald mijn kleuren. En toch ging ik voor deze toverbal bol. Die ik dan weer wel combineerde met een roze-paarse bol.




En zó zette ik met deze twee bollen de shawl op de pennen en wisselde steeds de roze -paarse bol om de twee pennen af met de toverbal bol. Die een langzaam verloop had van bruin, blauw, lila, paars, geel en oranje.





Streepjes breien is altijd fijn en gaat natuurlijk een beetje sneller, althans dat lijkt zo omdat de afwisseling zorgt voor een snel kleur resultaat. En dat is natuurlijk altijd prettig. 




Toch kwam er de klad in en duurde het best een poos voor ik het afhad. En hoewel er niet heel veel steken op de pen zaten werd de shawl wel lekker lang: twee meter maar liefst. 





Ik heb de shawl ook een keer meegenomen naar mijn ouders en heb toen samen met mijn moeder om en om een tijdje gebreid, En dat is helemaal fijn. Want op een gegeven moment ben je het wel even zat en heb je zin om wat anders te doen. En als mijn moeder het dan overnam ging het breien gewoon door, lekker!



Uiteindelijk bood zij aan om hem helemaal af te maken en daar was ik blij mee. Omdat ik tricot breien wel fijn vind maar ribbels niet mooi vind naaide ik de shawl over de lengte aan de zijkant dicht. En nu is het dus echt klaar. En hoewel de kleuren uit mijn comfort zone zijn ga  ik ervan uit dat de wol in de shawl wel voor veel draagcomfort gaat zorgen.

1 opmerking:

  1. Ik vind dit soort shawls altijd zo mooi! De jouwe is prachtig geworden, daar zul je veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...