dinsdag 15 december 2020

Boeken: Spiegelman van Lars Kepler

Het fijne van een serie boeken van een schrijver is dat je de hoofdpersonen al kent en iets meer weet over de inhoud. Hou je van de vorige delen vind je deze ook vast goed!



 Spiegelman is deel acht van de Joona Linna reeks. Dit maal draait het om de verdwijning van meisjes. En als de enige getuige van het meisje dat het eerst dood teruggevonden wordt een warrige man is met psychische problemen en een verminderd spraakvermogen is het toch wel heel lastig om de waarheid boven tafel te krijgen en de dader op te pakken. En wat als je alleen een weerspiegeling hebt gezien?

de tekst van de achterflap:

Vijf jaar geleden verdween ze, nu wordt haar lichaam gevonden.
Wie was de man die ze zag in het raam?
Wie is Spiegelman?

Vijf jaar na haar verdwijning wordt het levenloze lichaam gevonden van een jonge vrouw. De enige ooggetuige van de moord is een warrige man, die niet zeker weet wat hij gezien heeft. Joona Linna roept de hulp in van hypnotiseur Erik Maria Bark, zodat de man onder hypnose zijn herinneringen weer kan oproepen.


Zoals altijd in de boeken van Kepler ( pseudoniem voor het Zweedse schrijvers echtpaar Alexander  Ahndoril en Alexandra Coelho) complex met veel personen en namen en slechts langzaam komen er tips of belangrijke feitjes bovendrijven die tot een ontknoping leiden. 
   Sommige zie je aankomen maar er zijn altijd personen in het boek die als mogelijke verdachten mét een motief die naar voren gebracht kunnen worden maar tóch niet ter zake doen.

Ik moet zeggen dat dit boek vrij gruwelijk begon, iets wat mij niet meer zo bij staat van de andere delen, en dat ik wel even mijn twijfels had of ik hier mee verder wilde lezen. Maar ja, als het draait om een serie moordenaar kun je natuurlijk ook wel wat gruwel verwachten en gelukkig draait het verder in het boek meer om de spanning en het ontrafelen van het mysterie en dat maakte dat ik toch weer, ook van dit deel, genoot!
Een echte spannende Scandinavische thriller!



Het schrijversduo verkocht wereldwijd vele boeken met deze reeks en ook in Nederland waren dat er al ruim 600.000. Ze schreven ook naast deze Joona Linna reeks ook een stand alone boek "Playground" en dat is het enige boek dat ik nog niet gelezen heb.

En o ja, voor ik het vergeet te vertellen... Eerst was het foto's maken van mijn blog een klusje dat er nou eenmaal bij hoorde. Maar gaande weg kreeg ik daar steeds meer lol in. In fotograferen in het algemeen maar steeds vaker ontstaan er tijdens het lezen van een boek al ideeën voor de foto die ik erbij wil maken.
Dit komt ook omdat ik op facebook en instagram wat ik sinds kort gebruik veel leuke en vooral mooie ideeen zie. En ja bij zo'n boek als dit mag een spiegel natuurlijk niet ontbreken. En vooruit ook de chocolaadjes in kerstsfeer om aan te geven in wat voor tijd de foto is gemaakt.

Wil je mij volgen op instagram? Klik dan HIER
Op deze facebook pagina vind je heel veel links naar mijn blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...