maandag 21 september 2020

Het randje van de replica quilt....

Nu de 24 grote blokken van de replica quilt bijna in elkaar zitten ben ik druk bezig met de blokjes van de rand.



Deze zijn een heel stuk kleiner dan de grote blokken. De grote blokken bestaan uit 36 kleine blokjes, de randblokken uit slechts 4. Dat scheelt. 



Alle vier blokjes zijn zó geschikt dat de lichte kanten naar het midden gericht zijn.



 
In totaal maak ik 60 randblokjes ( en nog 4 voor de hoeken) en tot nu toe heb ik 4 setjes van 10 stuks klaar.


Hierna nog 1 setje van 10 stuks die dus allemaal identiek zijn.
Maar de laatste 10 worden anders,




die maak ik van alle restantjes en worden dus een allegaartje. Ik heb nl van sommige kleine blokjes veel meer dan 10 stuks en ik vind het zonde om die dan niet te gebruiken. Hier een beetje een idee van hoe de rand gaat worden.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...