dinsdag 22 september 2020

Een nieuw begin...een debuutthriller van Angelique Haak

Soms blijft een boek heel lang op mijn virtuele boekenplank staan vóórdat ik er aan begin.
Waarom?



 

Geen idee! Vaak zijn er andere boeken die op een of andere manier voorrang krijgen. Maar toen ik er eenmaal aan begon las het als een trein en superspannend tot  het eind met een paar verrassende plotwendingen die ik niet aanzag komen. En met verschillende mannelijke hoofdrolspelers waar "een luchtje" aan zit denk je al snel in de verkeerde richting.

De tekst van de achterflap:

Jennifer Brugman is een gedreven rechercheur met een pijnlijk verleden. Ze wil graag opnieuw beginnen en een baan in haar geboortestad Rotterdam biedt haar die kans. Samen met haar nieuwe collega's werkt ze aan een heftige moordzaak: het opsporen van een moordenaar die een voorliefde heeft voor Griekse Mythologie en het afstraffen van overspelige vrouwen. Lukt het Jennifer geheim te houden wat haar overkomen is en echt opnieuw te beginnen, als het er steeds meer op gaat lijken dat de Mythologie-moordenaar het op haar gemunt heeft?



Angelique Haak (Rotterdam, 1978) heeft al sinds haar jeugd een passie voor lezen en schrijven. Na het winnen van een regionale schrijfwedstrijd, besloot zij haar liefde voor spannende verhalen te combineren met de liefde voor haar geboortestad Rotterdam. Daaruit kwam haar debuutthriller Een nieuw begin, die gelijk werd genomineerd voor de Schaduwprijs. In 2018 volgde Uitgeschakeld, eveneens met de Rotterdamse rechercheur Jennifer Brugman
in de hoofdrol. En in 2019 verscheen de derde titel in deze reeks: Zwarte ziel.


Inmiddels is er een vierde thriller uit "Nooit meer alleen" maar dit boek is een stand alone.

Dit boek is het 47ste boek dat ik las dit jaar.

Of liever gezegd luisterde, want de meeste boeken luister ik via Storytel. Binnenkort maar eens het vervolg op dit boek lezen "Uitgeschakeld" maar ik hou van afwisseling dus eerst maar weer eens een ander soort boek. Want ik wissel thrillers graag af met (historische)romans, literatuur, oorlogsverhalen en een enkele keer een boigrafie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...