vrijdag 5 februari 2021

Dutch Beach Art .... kunst in vogelvlucht

Via het programma van Floortje Dessing zag ik Tim Hoekstra op TV die liet zien wat voor kunstwerken hij maakte. Ik was onder de indruk want hier hou ik van!




Vergankelijke kunst, dat wel.  Ze zeggen wel altijd heel dramatisch: de zee neemt en de zee geeft maar in dit geval is dat wel heel letterlijk.  Uren is hij bezig met een bladhark om patronen, meestal heel wiskundig en in ieder geval symmetrisch, te maken terwijl het eb is. Maar na een aantal uren begint de vloed te komen en verdwijnt langzaam maar zeker het kunstwerk. Het wordt verzwolgen door de zee.




Gelukkig hebben we de foto's nog!
En dankzij de technieken van drones ook prachtige beelden van bovenaf. Want als je er vlak naast staat en erover heen kijkt zie je niet want je in vogelvlucht wel zou kunnen zien.




Hier zie je Tom aan het werk met zijn ( blad)hark. Mooi plaatje trouwens zo met een zeehond op de achtergrond en hoewel met een dikke jas aan toch op blote voeten. 




Ik ben heel benieuwd hoe hij de patronen zo uitgewerkt krijgt wat dat is mij niet helemaal duidelijk. 
Maar mooi vind ik het wel!




Ooit zag ik dit soort beelden maar dan heel anders uitgewerkt namelijk in de sneeuw. Ook prachtig maar in Nederland niet vaak mogelijk. Gelukkig hebben we een alternatief: een lange brede Noordzee kust die Hoekstra veel mogelijkheden biedt. 



 Wil je meer van hem zien? 

Volg hem HIER op instagram of HIER op facebook of google zijn naam of check "Dutch Beach Art"

3 opmerkingen:

  1. Ja ik had het ook gezien bij Floortje, erg onder de indruk, dank voor de linkjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi zeg! Het is mij ook een raadsel hoe hij dat zo mooi symmetrisch krijgt, maar ga ik me ook niet in verdiepen, gewoon genieten van het vergankelijke moois dat hij maakt met een bladhark!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag een prachtige tekening gezien in IJmuiden. Geweldig

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...