maandag 1 maart 2021

Vandaag is rood..

gemêleerd met zwart en grijs de kleur van de bolletjes die ik koos om een shawl van te maken.
Nog niet genoeg shawls dan? Nee! En die heb je ook nooit genoeg, maar wel de eerste shawl waar rood in zit. En ik koos voor een makkelijk patroon met een grannysteek.  




De bolletjes had ik al jaren maar had er eerder nog geen bestemming voor. Maar de kleuren van de bedrijfskleding op mijn werk zijn zwart met rode accenten. En omdat ik vlak bij een grote laaddeur werk die regelmatig open gaat en dan ook echt een poosje open staat is een shawl geen overbodige luxe.




Het patroon is makkelijk en dat is wel lekker en als je de shawl rond maakt en ook nog een paar keer omslaat is het warm en staat het ook leuk. De warmte komt natuurlijk ook door de wol die er in zit.

Het onderstaande schema gebruik ik, het komt van de site van "haaknaald".

 



Eerder maakte ik al deze shawl met hetzelfde patroon. En omdat het ook een gemêleerde draad heeft weet ik dat het werkt als een toverbal. Bij dit vest valt de paarse tint die er maar een klein beetje inzit erg op. Maar het staat net zo goed bij een spijkerjasje, een turquoise jasje en zelfs bij donkerblauw staat het mooi, hoewel die kleur er niet inzit.  


Als ik van deze rood-zwarte shawl net zó veel plezier ga hebben....

1 opmerking:

  1. Zo heb je een goede bestemming gevonden voor dit leuke garen. Lijkt me een steek die heerlijk haakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...