maandag 6 januari 2020

Streepje voor streepje....

Nadat ik jaren alleen maar aan het haken was vond ik het toch weer leuker om





met deze strengen weer een shawl te gaan breien. Het zijn strengen die ik al jaren in huis had en de plannen waren er ook wel maar het kwam er gewoon niet van. De ene streng is effen cyclaam-achtige kleur en de andere een verloop streng. Steeds twee toer in tricot wissel ik met elkaar af. 






Maar omdat ik zelf niet van ribbels hou, heb ik de maat zo aangepast dat ik het straks dicht naai aan één kant zodat er een lange smalle shawl ontstaat.





Met de warmte komt het wel goed want er zit een behoorlijk percentage wol in het garen. Ook dat was een reden om er mee aan de slag te gaan. Door de kwaliteit en het materiaal van het garen waren die strengen bij elkaar best heel prijzig. Zonde dus om het maar in de kast te laten liggen.






En streepjes?
Dat gaat gewoon zo lekker op de pennen!
En omdat je de draad steeds meevoert, hoef je nauwelijks draadjes weg te werken.
De eerste breister die dát geen voordeel vind moet ik nog tegen komen!

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je wel! Het is zó lekker om te breien hè die streepjes. Niet al te veel steken op de pen en door het verloopgaren extra leuk.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...