maandag 27 januari 2020

Ransuil op roestplaats..

Toen ik in de kerstvakantie naar Zwolle Zuid reed voor de pestvogel,





waar ik ..... al eens foto's plaatste maakte een meneer met drie jonge jongens mij attent op een roestboem met ransuilen verderop in Zwolle. Dit vond ik ook wel een ommetje waard! Eenmaal aangekomen op de plak van bestemming zag ik wel twee mogelijke bomen die kans zouden maken om te dienen als roestboom ( rustboom) maar geen uilen. Maar daar kwam de meneer met de jongens al weer aan. Ze bleken daar vlakbij te wonen en wilde even weten of ik het gevonden had. 
Aardig hè?





En maar goed ook dat ze kwamen want ik zou ze straal voorbij gelopen zijn, zo goed zaten ze verstopt! Pas na 10 keer wijzen en uitleggen zag ik ze. Ze zaten veel dieper in de boom dan dat ik keek. Maar adembenemend om te zien hoe ze je nauwlettend in de gaten houden.





Het was de eerste uil die ik voor mijn lens had! Maar er staan er nog veel meer op mijn verlanglijstje: de kerkuil, de bosuil en de steenuil. En de oehoe zou helemaal top zijn!

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...