dinsdag 28 januari 2020

De bakkersdochter.... Sarah McKoy

Behalve dat lezen leuk is,



heeft het ook als voordeel dat je altijd gespreksstof hebt met andere boekenlezers.
Tijdens een nieuwjaarsborrel raakte ik aan de praat met een vrouw die "De lavendeltuin" van  Lucinda Riley aan het lezen was. Een boek dat ik nét uit had en erg mooi vond. Het speelt zich deels af tijdens de tweede wereldoorlog. Hier over pratend raadde ze mij het boek aan van Sarah McCoy. 

Inmiddels heb ik het gelezen en ik kan beamen dat ook dit boek over de oorlog een aanrader is en bovendien de andere kant laat zien. Wat is goed en wat is fout? En is een keuze wel een keuze?

Het verhaal gaat over de 17 jarige Elsie tijdens de oorlog.
Haar vader levert brood aan de Nazi's en daardoor hebben ze de middelen om hun bedrijf voort te zetten in een tijd van schaarste van grondstoffen. Haar zus is al heel lang niet meer thuis en opgenomen in het lebensborn ( levensbron) programma opgezet door Himmler. 

Het boek speelt zich af in de oorlog én in 2008 als de jornaliste Reba Adams in Texas het verhaal optekent van de dan inmiddels bejaarde en in Amerika wonende Elsie. 
De levens van Reba en Elsie hebben meer parelellen dan je in eerste instantie zou denken. 

Ik gaf het boek 5 sterren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...