zaterdag 18 januari 2020

Een museumbezoekje.... het Nederlandsopenlucht Museum

Museums bezoeken vind ik leuk maar het komt er niet zo vaak van,




zo gaat het nou eenmaal vaak. maar deze maand kwam het er toch van en ging ik naar Arnhem. Via een uitnodiging van de Bank giroloterij. Soms moet je even een zetje hebben niet waar? Ik was er ooit eens eerder geweest maar toen zat ik nog op de lagere school dus dat was wel heel lang geleden.




Het was geen mooi weer, nat en koud maar gelukkig was er binnen ook genoeg te doen. Zo is er o.a. een grote tentoonstelling voor de geschiedenis canon van Nederland. Leuk en leerzaam!




Het buiten gedeelte beslaat een groot oppervlak waar je wandelend alles kan bezoeken maar ook met een trammetje een rondje kunt maken of juist daar gebruik van kunt maken om uit te stappen maar je naar toe wil. Er zijn diverse molens: die zagen, water verplaatsen of juist meel malen. Ook mooie oude boerderijen en huizen.



Het geheel doet sfeervol aan al is het met wat zonnig weer en hogere temperaturen ook best fijn om daar te zijn. En naast het wandelen valt er ook, voor wie zich méér  interesseert in de geschiedenis binnen in de huizen/ boerderijen meer te zien en te lezen.





Het gaat in de tijd van héél lang terug naar meer recentere geschiedenis.





En wat ik nou altijd denk als ik naar een museum geweest ben?
Dat moet ik vaker doen!
en dat is een mooi voornemen voor 2020!

Meer info over het Nederlands Openluchtmuseum vind je HIER (klik)

1 opmerking:

  1. Prachtig he het openlucht museum, houd van die oude spulletjes...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...