donderdag 29 november 2018

Van halve hexagonnetjes naar....


...een mega driehoek of een aantal variaties daarop. 


Ik ben met dit project al heel lang bezig ( met welk project niet???) maar als ik weer een aantal nieuwe stofjes heb dat ik vaak voor andere projecten gekocht heb haal ik ook mijn malletje voor deze halve hexagonnen te voorschijn. 








Dit maal waren de stofjes die ik voor mijn vingerhoedjesquilt aan het maken ben aan de beurt. En die is zoals je kunt zien, in zwart/wit en rood. Hoe ik ze uiteindelijk aan elkaar ga naaien weet ik nog niet want er zijn meerdere mogelijkheden...





Maar stofjes uitkiezen, het malletje omtrekken, knippen en combinaties maken vind ik al leuk.






Het malletje heb ik ooit zelf gemaakt van paterno plaat met kleine stukjes schuurpapier aan de onderkant. Het werkt op zich goed maar het omtrekken, soms met stift en een enkele keer met potlood is toch niet zo nauwkeurig. Helaas begon ik dit project al ruim voor het tijdperk van de stempels want dat is natuurlijk vele male nauwkeuriger en door de verschillende beschikbare kleuren inkt veel duidelijker. En dan heb ik het nog niet over het gemak!




Hieronder nog een aantal mogelijkheden van de steeds zes driehoeken die gevormd worden door steeds de accenten van de driehoeken te verleggen.




En waarom dit project zo lang duurt???
Het ligt soms tijden stil maar vooral....




het bestaat uit 999 verschillend lapjes en 1 lapje dat twee maal voorkomt, en het duurt wel even eer je die verzamelt hebt,
goed excuus toch???

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...