maandag 5 november 2018

En weer een eerste blokje....


klaar van de grote lapen deken! Een leuk golfjes patroon dat eigenlijk de laatste is van de CAL deken van 2016 (Scheepjes) 



Maar ik hanteer niet de volgorde maar maak gewoon welke ik het leukst vind. 
Een leuk golfjespatroon dat ik direct heel aantrekkelijk vond om te maken. 
Moeilijk is het niet maar het is ook weer geen vlot patroon.





Niet moeilijk omdat er maar twee steken zijn en maar vier toer die zich steeds herhalen, dus dat maakt dat je het vlot door hebt.





Maar omdat het alleen maar halve stokjes en halve vasten zijn gaat het niet vlot de hoogte in.  Je hebt meer toeren nodig om een vierkant lapje te krijgen zeg maar. Bovendien moet je alle steken in het achterste deel van de lus insteken en dat vereist wat meer tijd. Ik gebruikte steekmarkeerders om beter te kunnen zien waar de halve vaste begonnen maar dat is ook een beetje gepruts... voor het goede doel zullen we maar zeggen.
Maar leuk om deze steek te leren!

Ik haakte het met naald 4,5 met Colour Crafter 

De link naar week 12 van de CAL 2016 vind je HIER

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...