zondag 25 november 2018

Lekkere Wortel salade...


Regelmatig maak ik deze frisse, lekkere salade,




simpel en makkelijk en erg smakelijk!



De ingredienten:

1 zakje fijn gesneden ( julienne) wortel
1 handje gewelde rozijnen
1 bolletje mozarella
1 bakje crème fraîche à 125 gram
1 handje gehakte walnoten
8 kleine of 4 grote augurken ( verse komkommer kan ook)
1 appel
1 handje snoep tomaatjes of 1 grote tomaat

voor de dressing:

1 flinke eetlepel honing
3 eetlepels olijfolie  ( ik gebruikte argide olie)
3 eetlepels azijn ( ik gebruikte een heerlijke vijgen crema azijn van  oil and vinager)




Meng alle kleingesneden ingrediënten en overgiet het met de dressing en meng het lekker door elkaar.
Als ik alleen ben is dit mijn hoofdmaaltijd maar met een compleet menu van aardappeltjes en vlees is het een goede maaltijd voor een gezin.

Het is overigens een salade die je ook makkelijk kunt variëren bijvoorbeeld door wat mais toe te voegen, de augurk kun je ook vervangen door komkommer, rode of gele paprika is ook lekker en kleurrijk  en de appel laat ik ook wel eens weg....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...