vrijdag 2 november 2018

Weinig steken op een langere rondbreinaald breien....


Omdat je nou eenmaal niet voor ieder project een andere rondbreinaald koopt,




kwam ik dit videobestand tegen van Dol op Wol.


Heel duidelijk is hier uitgelegd wat je moet doen als je weinig steken hebt op een langere rondbreinaald die je normaal zou kiezen voor méér steken. En waarvan ik er een paar in mijn bezit heb maar die duidelijk te lang zijn voor het aantal steken wat ik op het oog heb voor een shawl.

Ik zocht op dit filmpje omdat ik wilde rondbreien en meerdere kleuren en draden wil gebruiken. Eén verloopbol en één contrastkleur. Maar ben zelf geen liefhebber van de ribbels die ontstaan aan de achterzijde als je tricot breit. Een rondbreinaald is dan een oplossing. Je breit dan bovendien alleen maar recht, averecht komt er niet aan te pas en dat is ook wel erg makkelijk. Op het filmpje zijn wel extreem weinig steken gebruikt maar laten wel heel duidelijk zien hoe de techniek gaat. En daar ging het mij om!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...