maandag 23 januari 2012

"Tjoeke Tjoek....."

Pfff... het was wel een langdurige bevalling maar de geboortetrein is af!




Toen mijn collega Ferenc vorig jaar oktober een dochter kreeg riep ik heel enthousiast dat ik naast het "gebruikelijke" kado nog wel een kraam kadootje "voor erbij" wilde maken. Ik werk bij een bedrijf dat heffen en aftakassen maakt voor trekkers en dan is een trekker voor de kleine wel zo leuk.


Maar zo'n trekker staat het eerste jaar nog ingepakt vandaar het kado erbij.

pfff.... maar wat heb ik mij vergist in de tijd die het kostte omdat te maken. Leuk werk, dat wel.

Volgende keer maar vragen of het in de baas zijn tijd mag, maar daar zal ie wel niet intrappen denk ik.....
 ;-)

Lapjes uitzoeken was niet zo moeilijk, voor een meisje dat Rosa heet zocht ik dit uit:




Het bleek uit héél véél kleine onderdeeltjes te bestaan....




En veel van die onderdeeltjes moeten weer aan elkaar vastgemaakt worden....




Tot het een echt locomotiefje en wagonnetje wordt....





En na heel veel uurtjes lijkt het al wat.....





Ik mag nog blij zijn dat hij voor de naam Rosa koos en niet Jacqueline of Monique.....


Geen idee of er nog meer mannen vader worden op mijn afdeling maar......
ik zal zeker nog wel iets maken.....

maar mag het iets eenvoudiger de volgende keer???

Groetjes,
Annemieke

3 opmerkingen:

  1. Het lijkt inderdaad veel werk maar het resultaat is erna... prachtig geworden! groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat een geweldig leuke trein!! Je zal het maar krijgen. Als Rosa een beetje groter gegroeid is, gaat ze hier vast heel veel mee spelen. Alle kindjes houden van zulke treintjes. Super dat je dit gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hhahahahaaaa kan me voorstellen dat je blij bent met zo'n korte naam!!!
    ok...het heeft uuuuren gekost...maar wat istie Leuk!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...