zondag 22 januari 2012

"Something old....."

Het idee van deze quilt is jaren geleden een werkje geweest op een Regiodag van Flevoland






Het idee is niet moeilijk: 14 vierkantjes en 4 driehoekjes gerangschikt op kleur.

Je begint met 4 lichte  blokjes in het midden
Hierna sluit je 5 middenkleur blokjes aan, aan de ene kant en 5 donkere blokjes aan de andere kant. Op de twee nog over gebleven hoekjes leg je een vierkantje dat bestaat uit een midden en een donker driehoekje. 

De vierkanten die zo ontstaan kun je op vele manieren rangschikken.....

Ik heb de quilt enkel afgewerkt met een afwerkbies. Ik heb angeline gebruikt, niet erg goed te zien op de foto, om een glimmend effect toe te voegen.

Toen ik met de blokken begon had ik minstens plannen voor "maatje 1-persoons" maar na 16 blokken vond ik het welletjes....

2 opmerkingen:

  1. Naar katwijk aan de rijn. Stoer je wandeltocht de alp d'huez op. leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk quiltje, ik heb even bijgelezen, veel gezellige kilometers gewenst voor je voorbereiding voor de Alp d'Huez.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...