maandag 16 januari 2012

Lekkere romige kippenragout....

Vorig jaar vond ik op het internet een heerlijk recept om ragout te maken. Ik heb het naar eigen smaak aangepast en vereenvoudigd. Sindsdien zijn we er aan verslingerd en maken we het regelmatig....



En omdat ik regelmatig lekkere recepten op de blogs zie langskomen deel ik het recept hier....
en natuurlijk om in de stijl van het blog te blijven ... KIPPENragout
:-)

Ingrediënten:

50 gram margarine
40 gram bloem
5 dl water
3 bouillonblokjes
2 eieren
3 ons kipfilet
125 cc kookroom ( ik gebruik zo'n wit/paars flesje van blue band)
eventueel scheutje citroensap


Voeg de drie bouillonblokjes toe aan het water en kook hier de grof gesneden kipfilet in.
Als de kipfilet gaar is giet je het door een zeef of vergiet in een kom of bakje met een schenktuit.

De kipfilet snijd je hierna in hele kleine stukjes

Smelt de margarine in een koekenpan en voeg de bloem toe. 
Roer dit met een garde goed door elkaar op een laag vuur.
Voeg kleine scheutjes bouillon toe en meng dit met tot een glad mengsel.
Bewaar de laatste 50-75 cc bouillon

Splits de eieren en voeg alleen het eigeel toe
Voeg de kookroom toe en eventueel een scheutje citroensap

Is het mengel voldoende lobbig dan kun je het laatste restje bouillon nog toevoegen maar als het nog aan de dunne kant is laat je het gewoon weg.

Voeg als laatste de kleingesneden kipfilet toe.


Ik eet bij dit lekkere romige recept altijd rijst.
Lekker met sperzieboontjes of sla.......

Wij eten dit altijd met 3 volwassenen schoon op!

Met kerst heb ik het (chique) in  een ragout bakje gedaan..... ook lekker..... maar lekker met rijst, spreziebonen in één pan is veel makkelijker en minstens zo lekker.....
;-) 


Groetjes Annemieke

2 opmerkingen:

  1. ojee, een van mijn alltime lievelingsrecepten.
    Alleen doe ik er nog champignons bij en soms een paar druppels worchestershire- (wat een woord) saus.
    Dank u...ik heb weer honger ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heel lekker uit .... Laat mijn "Cookbookclook" ... (o)dit maar niet zien ...
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...