vrijdag 6 januari 2012

Eieren

Toen ik eind vorig jaar startte met mijn blog vertelde ik al een keer waarom ik voor deze blognaam koos. Hier (klik) kun je dat nog een keer na lezen. Zo af en toe zal ik eens een paar nieuwe eitjes laten zien....



Dit drietal staat in een vitrine kast die vol staat met allerlei versierde eieren gemaakt met veel verschillende materialen en technieken.

Het groene ei links is gemaakt door Liesbeth ( klik) van Hulsteijn van origami papier.

Het voorste ei is gemaakt door Bep de Bont en is heel fijn knipwerk dat op een ei geplakt wordt. 

Ina Lautenbach maakte het rechtse ei. Het is met pastel potloden getekend en daarna gelakt.

Ook het komende jaren zijn er weer diverse paaseierenbeurzen.
Voor meer info: Kunst op eieren ( klik)

Ik had tot een paar jaar geleden had ik nog nooit van dit soort beurzen gehoord. Maar na een tentoonstelling van Fabergé in Brussel in 2005 ben ik dankzij google op dit fenomeen gekomen.... De beurzen worden door het hele land gehouden en ieder jaar probeer ik er wel één te bezoeken. 

Groeten Annemieke

2 opmerkingen:

  1. Owow, dat zijn hele mooie eieren! Quilts van kippetjes, ik dacht de mooie kippenquilt te zien die ik ook heb gemaakt, http://zipjezopje.weblog.nl/mijmeringen/wat-krijgen-we-nou/
    patroon van Maggie Walker

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...