maandag 30 januari 2012

"Split- complementaire kleuren"

In drie eerdere posts schreef ik al over de workshop bij Lies Bos. Vandaag iets meer over split- complementaire kleuren. Split- complementaire kleuren vind je door te kijken welke kleuren er recht tegen over je gekozen kleur liggen op de kleuren cirkel plus de 2 kleuren daar links en rechts van.




Hier koos ik turquoise als hoofd kleur en zocht daar 21 stofjes van. De overige 28 stofjes werden verdeeld over de drie kleuren die er tegenover in de cirkel liggen: roodbruin, oranje en geel en allerlei kleurschakeringen die daar tussen zitten, dus ook zalm. Die laatste kleuren werden in een halve cirkel gelegd en aangevuld met turquois op de laag- contrast manier. In de spiegel zie je het effect....




Een kwart slag gedraaid.....


Dit zijn de resultaten van mede cursist Joke





Dit resultaat bereikte Reina met de kleuren rood en groen:





Margreet (klik) ontmoette ik op de quiltbee- Noord en ik vind het leuk dat ze nu ook mijn blog volgt!  En ook Paulijn melde zich als volger, een all-round handwerkster én provinciegenoot...



Groeten,
Annemieke

1 opmerking:

  1. It can also diagnose your examine motor gentle. The compatibility of
    this software with the commercial plans and the freeware is
    excellent.

    Feel free to surf to my webpage ... code scanner

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...