zaterdag 18 april 2020

Nederland wat ben je mooi....


Mét camera en de wandelschoenen aan maak ik heel wat kilometertjes en geniet daar enorm van!





Vooral 's morgens vroeg, als ik een keer niet erg uitslaap want dat doe ik ook graag, als ik op pad ben vind ik het zo mooi. Zeker in deze tijd, zo half april, als je alles per dag groener ziet worden. En verbazingwekkend als je zoals hierboven nog maar net voorbij een drukke oprit naar de A1 bent. Je waant je in een andere wereld.






Iets landelijker zijn de kolken nabij de zomerdijk in Wilp. Volop leven in en om het water.






En 's morgens met het prille licht komt dit ooievaars koppel mooi uit. Zij broedt, hij brengt af en toe wat voedsel en landde hier nèt op het nest.





Aan de zomerdijk die nu nog volledig groen is staan soms knotsen van bomen, die in rap tempo uitlopen. Over een paar weken komt er steeds meer kleur op de dijk als steeds meer wilde bloemen gaan bloeien zoals papavers, boterbloemen en korenbloemen.






Wat nu al volop bloeit, maar niet op de dijk, maar in de bermen is het bovenstaande witte bloemetje genaamd, de hoge muur. Ik kende het niet maar heb een app, Obsidentify, opgezocht en daarna de informatie nagelezen.





En in plaats van langs een drukke weg is er nu een klein wandelpaadje verlegd en loop je dus een stuk leuker tijdens je wandeling. Niet geschikt voor rolstoelen en kinderwagens trouwens...

Behalve dat ik het wandelen zelf lekker vind geniet ik ook steeds meer van de dingen om mij heen. 
Ik denk dat ik steeds meer zie van wat er altijd al was, al helpt het ook wel mee dat ik sinds 2,5 jaar woon in een andere omgeving die niet recht, strak en kaal is.

1 opmerking:

  1. Heerlijk genieten van de natuur.
    Voorjaar is zo,n mooie tijd he..........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...