donderdag 2 april 2020

Een sperwer voor de lens....

En wel een vrouwtjes sperwer!




Dit mooie exemplaar kon ik mooi fotograferen toen ik 23 maart in een gehuurde hut van Arjan Troost was. Aanvankelijk zou ik met nog twee anderen gaan maar vanwege de coronaregels vond ik het verstandiger om alleen te gaan. 1,5 meter afstand houden is niet mogelijk in de hut met drie personen.






Het zonnetje scheen de hele dag en daar had ik mazzel mee want dat maakt de foto's net wat mooier.
De zon was waarschijnlijk óók de reden dat de sperwer een hele tijd in het zonnetje en soms in de luwte, want de wind was wel fris, bleef zitten. 






Dit gaf mij de mogelijkheid om leuke close-up foto's te maken. Maar zeg nou eerlijk?
Met zo'n lieve blik in de ogen zou je toch niet denken met een roofvogel van doen te hebben...





En wel een roofvogel die ook dwars door heggen, niets ontziend razendsnel achter kleine vogeltjes aangaat om vervolgens uitgebreid, ook zomaar in een achtertuin de buit op te peuzelen.





Ach, zo is de natuur. Het is eten en gegeten worden.
Maar als ik zo de foto's bekijk heb ik het idee dat hij mij ieder moment een gemeend knipoogje wil geven...

2 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's heb je gemaakt zeg................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's. Tja, die ogen lijken niet zo gevaarlijk, maar die snavel ...brr

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...