dinsdag 30 september 2014

De schaar er in...?

Nee hoor, zonde! Maar ik moet wel wat aanpassen aan




dit vestje!


Het valt namelijk niet mooi.
Aan de binnenkant van de voorpanden krult het op.





En ook aan de achterkant krult de rand omhoog.





Ondanks dat ik uit voorzorg een ribbelrandje had gebreid van rechte steken.





Ik heb het gespannen / geblockt onder natte handdoeken maar ook dat hielp niet!

Nu ga ik proberen om er een randje onderaan te haken.
Ik dacht aan iets met éérst stokjes en daarna boogjes.

Iets zoals dit:



Ik vond het op pinterest!
En natuurlijk gebruik ik het horizontaal aan de onderkant....


Of heeft nog iemand andere suggesties?

2 opmerkingen:

  1. Je kunt ook de buitenste steken opnemen en dan een muizenrandje er aan breien zodat je een dubbele zoom hebt die naar binnen toe vastgezoomd wordt.De rand wordt dan zwaarder en krult niet om.
    succes
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er nu niets meer aan, maar ik zet altijd op een grotere naald op. Soms gebruikt ik twee breinaalden samen. Je krijgt dan grote lussen onderaan en na een paar toeren, meestal 5, neem ik die mee met de volgende toer. Je krijgt dan een soort tunneltje onderaan.Geen gekrul mee. Nu is je enige optie waarschijnlijk om met de hand een stukje om te slaan en vast te mazen. Ongeveer wat in de voorgaande reactie staat. Ik zou wel mazen, want dan blijft het rekbaar.

    Groetjes Marjolein uit Zoetermeer.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...