zaterdag 20 september 2014

Kunstenaar: Oleg Shuplyak... (1)

Tot voor kort had ik nog nooit gehoord van Oleg Shuplyak,




een Oekraïense kunstenaar...maar dankzij Pinterest ontdekte ik hem!

En wat maakt hij verschrikkelijk mooie schilderijen. Optische illusies waar gezichten van meestal bekende historische figuren in verborgen zitten. Soms zie je het gezicht direct, soms moet je twee keer kijken....

Hierboven staat Shakespear afgebeeld, die is nog wel duidelijk te herkennen denk ik...


En wat dacht je van John Lennon:





En onze "eigen " Vincent van Gogh?






Soms is het gezicht moeilijker te vinden in een schilderij:




Sigmund Freud


HIER vind je, op mijn pinterestsite, nog meer dan 70 prachtige schilderijen van Oleg. En herken je de gezichten en heb ik de naam er nog niet bij staan? Ik hoor het graag!



Er zijn nog meer kunstenaars waarvan ik vind dat ze prachtige dingen maken.
Misschien leuk om daar eens aandacht aan te besteden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...