donderdag 25 september 2014

D'ruitdaging..... werk overbodige spullen je huis uit!

Wel eens gehoord van D'ruitdaging?

( plaatje komt van blog Hilde en de leuke uitleg vind je daar ook!) 



Ik vorig jaar voor het eerst en deed mee!

Het idee is van Hilde Verdijk van YOURGANIZE en zij wil met jou de uitdaging aangaan om op een ludieke, vrolijke en motiverende manier afstand te doen van allerlei overbodige spullen uit je huis.
Dit doet ze door gedurende de maand oktober, iedere dag een opdracht ( in je mailbox) aan te bieden waarmee je gaat nadenken maar vooral aan de slag gaat met de spullen die je soms al jaren in je huis bewaard.



Opruimen is wel een ding in mijn/ ons huishouden.
Aan de ene kant gebeurd dat te weinig aan de andere kant mag er veel niet weg en wordt er gespaard. En dat zijn veel tegenstrijdige zaken.

Een paar tips zijn dus altijd handig. En iedere dag een opdracht blijft overzichtelijk en geeft veel stof tot nadenken. Want waarom bewaar je iets?

Twee voorbeelden:  

Een tshirt met een gat er in kun je bewaren voor onder een trui of om een keer aan te doen met schilderen. Tot ik op een gegeven moment een hele stapel "schilderkleren"hebt en in de praktijk slechts één set aanhad als het tot daadwerkelijk schilderen kwam!

Ik bewaarde oude bloempotten en had een hele plank vol in de kelder.
Toen ik een keer een grijze wilde hebben ( en die had ik nou juist niet) kocht ik die voor 75 eurocent bij de kringloop winkel! Toen ging mij een lampje branden: ga ik 5 jaar bloempotten bewaren of gooi ik alles weg en koop voor een habbekrats iets pas als ik het nodig heb!


Het gaat niet alleen om opruimen maar ook om loslaten en afstand doen.

Vorig jaar deden ruim 1000 mensen mee en gezamenlijk gooide ze 84.000 dingen weg!

Ook nieuwsgierig? Meld je HIER aan of kijk daar voor meer info!


2 opmerkingen:

  1. Ja, dit jaar doe ik ook weer mee, wordt voor mij ook de tweede keer. Heb de eerste opdracht(mailtje van begin september al gedaan, ben zelfs al zo nu en dan al iets op aan te ruimen.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...