dinsdag 4 februari 2014

Borduren voor de kerst....

Toegegeven... het is nog een beetje vroeg... of laat, net hoe je het bekijkt...





maar ik ben aan het borduren voor de kerst.

Een niet al te groot borduurtje van de Zweedse Inga Palmgren.





Tot voor kort had ik daar nooit van gehoord maar wel eens wat van gezien.
Ze ontwierp van 1958 tot 2000 ieder jaar een kerstborduurtje met de tekst God Jul ( Vrolijk Kerstfeest), het jaartal en haar initialen ( IP) verstopt in het patroon.

Ze zijn bijna allemaal leuk of mooi.
Ik ben met die van 1981 begonnen want die vond ik erg leuk.







Voor het borduren gebruik ik kleur 816 van DMC







 Het eerste begin is er....


HIER kun je alle ontwerpen zien bij een Zweedse webshop.
Daar vond ik ook het plaatje wat bovenaan dit bericht staat.

3 opmerkingen:

  1. Zo, dat is een mooi patroon!!
    Succes ermee
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je nu ook kunt beginnen. En dapper dat je eerst met de buitenrand begint. Ik kan dat niet, ik wil resultaat zien en borduur de rand voor en na mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had deze borduurwerkjes ook al eens gezien en vind ze ook mooi.
    Moet je deze patronen kopen of zijn ze te downloaden?
    Heb op de site gekeken,maar kom er niet uit.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...