donderdag 2 juli 2020

Salade met spitskool en ei


Laatst hoorde ik van een salade met voor mij niet zulke voor de hand liggende ingrediënten.
Ik probeerde het uit en paste het een klein beetje aan. Het was erg lekker. In eerste instantie werd het een salade voor bij een barbecue maar inmiddels heb ik het ook al een paar keer gemaakt als hoofdgerecht samen met aardappels en vlees. En ook niet onbelangrijk: het is in een oogwenk klaar!

De ingrediënten: 

1 halve kleine spitskool
1 prei
2 appels ( ik koos de Elstar)
2 hardgekookte eieren
1 handje geweekte rozijnen
1 bakje eiersalade





Snijd de spitskool zo fijn mogelijk en de prei eerst in de lengte door en daarna in halve fijne ringetjes.
Snijd de appels in kleine blokjes en voeg de uitgelekte gewelde rozijnen toe.
Meng het geheel met het bakje eiersalade in een schaal of kom. Meng ook de stukjes ei door de salade en hou eventueel een paar plakjes achter de hand ter garnering.






De eiersalade fungeert als dressing en daarom is olijfolie of zo overbodig.






Doordat de spitskool heel fijn gesneden is, is het helemaal niet hard en is voorkoken ook niet nodig.
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...