maandag 2 maart 2020

Over lente en een lekkerbek...

Ook al is het nog niet echt lente weer, als de tete a tete narcisjes gaan bloeien is er hoop....





Hoop op méér warmte, méér zon en méér ( maar vooral langer) daglicht!






Precies om die reden heb ik in mijn voortuin die zomers overwegend paars en roze bloeit in het voorjaar veel gele bloemen staan zoals de meisjesogen hierboven.






Naast de bloeiende bloemetjes liggen nog de restanten van de herfst: de eikels van de grote bomen die tussen de weg en de tuin staan. Deze ruim ik, in tegenstelling tot mijn buren, niet op omdat het zonde is om in de groene container te gooien. Er zijn genoeg liefhebbers voor: de Gaai 






En de houtduif scharrelen graag op die manier hun kostje bij elkaar.





Maar voordat ze uitgaan lopen halen ik de eikels toch weg want aan een eikenbos in mijn mini voortuin heb ik geen behoefte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...