zondag 1 maart 2020

Een beetje geëxperimenteer met mijn camera...

Bij het maken van een foto voor een verslagje bij een boek 






plukte ik wat bloemetjes uit mijn eigen tuin en raakte zomaar wat aan het experimenteren met compositie en achtergrond.  Ik plukte een viooltje, wat tete à tete narcisje en drie totaal verschillende bloemen van één kerstroos.






Zomaar spontaan omdat ik, nadat ik tevreden was over de boekfoto de bloemetjes alleen ook wel heel mooi vond.  Ik gooide de bloemetjes in een bakje om naar de groene container te brengen toen ik er na twee uur achterkwam dat de bloemetjes nog wel heel mooi waren op mijn donkere aanrecht en ook een mooi contrast vormde....








Veranderen van compositie en van camera standpunt...






Ik vond het erg leuk om te doen. En gelukkig kun je tegenwoordig dankzij de digitale methode maar raak knippen en uitproberen. Hoe anders was dat jaren geleden toen je nog moest betalen voor ieder afdruk en er pas weken laten er achter kwam hoe het er uitzag en hopelijk alles gelukt was.....






Iets meer close up op de voorste groene kerstroos.

En dat boek?
Dat verslagje komt nog wel maar de titel verklaart al veel: "het bloemenmeisje"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...