maandag 3 februari 2020

Ken je ze nog??

Deze oude posters hingen in het 





Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem waar ik vorige maand was.





Zomaar een reclame zuil vol met geschiedenis!





Theater, politiek en emancipatie allemaal samengevat op aanplakposters.





Een aantal ken ik wel, zoals de allereerste, maar er zijn er ook een aantal van vóór mijn tijd.
Ik ken de namen maar was nog te jong om het daadwerkelijk te kennen op dat tijdsstip.






Maar het geeft een leuk tijdsbeeld en dat vind ik altijd leuk!




En nog iets over de laatste poster.
Mijn kennismaking met de situatie van Nelson Mandela was niet door middel van pamfletten maar via muziek!
Free Nelson Mandela van The Special AKA en wat later het Free Nelson Mandela concert maakte mij bewust van de situatie in Zuid Afrika.


Herken je de posters??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...