vrijdag 7 februari 2020

Een grappig rijmpje....


Op een egel ( van Kees Stip)

Een egel die gestart in Smilde,
naar Hindeloopen, lopen wilde,
Zeeg halverwege in elkaar, met een aanmerkelijke blaar.
Ach had ik, hoorde men hem snikken,
maar iets om die mee door te prikken.


Dit gedicht komt uit het boek 'Ik wou dat ik een vogel was"
Het bevat 366 natuurgedichten, voor iedere dag één.
Het zijn gedichten die, geschreven door allerlei verschillende oude én nieuwe dichters, passen bij de maand en het seizoen van die dag. 



Ik hoorde over dit boek bij De wereld draait door en was gelijk verkocht!

1 opmerking:

  1. Het ging mij net zo! Heb het gelijk gekocht, tweedehands, ziet er als nieuw uit, voor de helft van de oorspronkelijke prijs. Wat een bof! Een jaar lang, en vele jaren langer nog, genieten.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...