zaterdag 13 januari 2018

Wiebeltenen?

Nee dat niet!



Maar voor het eerst sinds maanden ging ik weer verder met de sok waar ik lang geleden aan begon.
Reden waarom het stil lag?
Ik kwam niet uit de beschrijving voor de teen en wanneer daar aan te beginnen.
Bovendien waren er een hoop andere dingen die ik voorrang gaf.

De reden dat ik het weer oppakte was dat mijn moeder begonnen was aan sokken voor mijn vriend Erik. Het eerste exemplaar, op de gok gemaakt was niets te lang en te wijd.
Nu ik een weekend naar mijn ouders ging was het plan gemaakt: een breiweekend!

Ik verder met mijn eigen sokken en zij verder met een nieuw exemplaar voor Erik. En op die manier leerde ik de teen maken van mijn eigen sok en deed ik ook steeds stukjes van zijn sok en leerde zó een hielflap, een kleine hiel maken en de spie.

Onder deskundige begeleiding! 

Later zal ik wat meer foto's plaatsen van die sok en nog leuker: waar het ( een halve eeuw!) oude patroon vandaan komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...