donderdag 25 januari 2018

Nationale gedichtendag 2018



Vivaldi
Mijn lief je schreef me vorige keer
dat je verlangde naar het Italiaanse weer.
Welnu wat zou je denken van al die
Jaargetijden van Antonio Vivaldi?
Vivaldi’s Lente maakt je zeker blij
en zegt ook nog: ‘ik hou van jou’,
en is zijn Zomer al bijzonder
en verwarmt je hart,
dan is zijn Herfstgedonder
een werkelijk klankenwonder
waarvan je tenslotte bij kunt komen
bij zijn heerlijk frisse Winterkou.
Dit allemaal heel reëel in klank gevat,
alleen van Vivaldi’s regen word je niet echt nat,
als je dat wil moet je maar in bad.
Ik wou dat ik dan bij je zat.

Het gedicht van 2016 staat HIER.
Die van 2015 staat HIER. En ook nog nieuwsgierig naar die van 2014?? Klink dan HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...