vrijdag 4 augustus 2017

Eindelijk de eerste twee rijen aan elkaar....

Al een hele poos ben ik bezig met een vingerhoedjes quilt nadat ik in februari op de handwerkbeurs 
bij HOBBYTIME de stempels kocht. 





Rood/wit en zwart/wit was al heel lang het plan, dus zette ik eerst in beide maten verschillende rijtjes aan elkaar. Maar de rijen bleven los van elkaar tot ik had besloten er iets anders mee te doen dan de standaard om en om methode van licht en donker.... Ook mooi maar ik wilde iets anders....





Ik maakte een ontwerp waar ik de al aan elkaar gezette vingerhoedjes ( moet soms misschien een kleine aanpassing doen) weer voor kon gebruiken.  Dit hield wel in dat ik ze niet zo maar meer lukraak aan elkaar kon zetten maar steeds volgens tekening aan de gang moest. En tja, dat betekent dat de tijd wel eens ontbreekt om er eens voor te gaan zitten: ontwerptekening erbij, uitleggen wat ik al heb en daarbij passend de nieuwe vingerhoedjes leggen. Waarbij natuurlijk dezelfde stofjes niet steeds bij elkaar moeten liggen. En daarna secuur ze opvolgorde opstapelen en met een speld vastmaken om te voorkomen dat ze weer door de war raken. Voor de zekerheid maak ik er ook maar een foto van, mocht het dan toch maar eens door elkaar komen kan ik ze dan weer op de goede volgorde leggen.





Die klus deed ik dinsdagavond en heb dus weer een bakje waarmee ik aan de gang kan!





Ook zette ik de eerste twee rijen die af waren aan elkaar. Na lang aarzelen om dit met de hand( preciezer? ) of machinaal ( sneller!) te doen koos ik toch voor het eerste. Een minder prettig klusje was het netjes strijken van de naadjes om en om. Maar toch noodzakelijk om de puntjes goed op elkaar te zetten. Dus vooruit maar... Het zag er in ieder geval weer strak uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...