maandag 7 augustus 2017

Dit is de eerste opzet...

Al heel lang ben ik bezig met de replicaquilt, 4 jaar om precies te zijn,




en pas nu had ik de eerste 11 grote blokken klaar. Ieder groot blok bestaat uit 36 kleine blokjes en ieder blokje uit twee driehoeken. En dat verklaart een hoop over de lange tijdsduur. Maar daarover later meer....





Deze 11 grote blokken zijn identiek en zijn steeds een kwartslag gedraaid op de foto. Op die manier liggen er niet dezelfde stoffen tegen elkaar.




Deze 11 zijn de eerste van 24 stuks. De volgende 7 worden ook weer identiek evenals de laatste 6. Al met al zit er dan toch én eenheid én variatie in. 

Het plan is om de lichte banen flink te quilten zodat de donkere meer naar boven komen. Ik wil het machinaal doen en met een lichte kleur zodat de hier en daar de wat donkerder stoffen een beetje lichter worden.

De laatste maanden heb ik weer veel meer lol in het quilten en heb ik flinke vorderingen gemaakt met deze quilt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...