dinsdag 3 mei 2016

Ans Markus ( 2)

Een poosje geleden bezocht ik de tentoonstelling van Ans Markus in de Fundatie ( Zwolle)
Natuurlijk is zij bekend geworden door haar vrouwfiguren met windsels en maskers,


detail


maar in Zwolle waren ook veel doeken te zien die ze maakte van/voor schilders die ze zelf bewonderde.... een hommage!
En deze serie vond ik ontzettend mooi. Vaak waren de grote doeken opgedeeld in verschillende vakken waarbij rondom schilderijen in het klein nageschilderd waren in de stijl van de betreffende persoon. Maar daarbij, en dat vond ik heel bijzonder: "verzonnen" jeugdportretten van die schilders!

De bovenste foto is het jeugdportret van Pablo Picasso.



detail



overzicht





Dezelfde indringende ogen....





ouderwerk van Picasso


Zou Vincent van Gogh er vroeger zo uitgezien hebben??





Overzicht


Zelfportretten....


overzicht Paul Gauguin


detail


Al met al een tentoonstelling waar ik echt van genoot!

Tot zover het laatste deel van de foto's die ik hier laat zien.
Deel 1 vind je HIER

Later in de maand mei zal ik nog foto's plaatsen van het gebouw zelf, waar museum de Fundatie in zit! Want dat is ook prachtig....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...