zaterdag 1 augustus 2015

Een AFFO: de Duitse St. Jacobsschelp omslagdoek


Hij is nu toch helemaal klaar!





Voor het eerst een omslagdoek gehaakt! Weer eens wat anders dan een rechte shawl...






Hij is op vele manieren draagbaar en dat is het leuke ervan.






Mét of zonder speld, het kan allemaal!






Ook de drie punten allemaal staat leuk, iets minder chique maar meer wat sportief!





Al met al een hele lap, met de laatste toer was ik dan ook ruim drie kwartier zoet.
Het is dat het leuk werk is maar anders....






Nog even wat technische informatie:







Het garen heb ik gekocht bij Wol met verve en is handgeverfd. 
Het materiaal is van 75% superwash Merino wol en 25% nylon.




De kleur is 010113 (013) , een streng is 50 gram.
100 gram is 425 meter.






Ik gebruikte 4 strengen, in totaal 850 meter.




Normaal haak je dit materiaal met haaknaald 2.25-3.0 maar omdat het een omslagdoek is mag het wat grover: ik gebruikte haaknaald 5.

Voor het patroon gebruikte ik een Duits youtube filmpje dat erg duidelijk is, ook voor de niet goed Duitssprekende onder ons.
Het patroon wijkt een heel klein beetje af van het geschreven Nederlandstalige patroon en het schema dat je vindt als je googled...


De link naar de video publiceerde ik HIER al een keer.

1 opmerking:

  1. Hij is erg mooi geworden. Hoop dat je er veel draag plezier van hebt. Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...