donderdag 22 augustus 2013

over blokjes leggen,herhalen en duidelijkheid....

Hoewel ik steeds gezegd heb dat ik graag het dubbele blokpatroon wil gebruiken bleef ik steeds het enkele patroon neerleggen....


 4x het enkele patroon


ik vond het duidelijker, en dat maakte mij aan het twijfelen....


1x het dubbele patroon


Tot ik er achter kwam waarom het enkele patroon duidelijker vond.....



4x het enkele patroon


Het enkele patroon bestaat uit 16 blokjes en het dubbele patroon uit 36.
4 maal het enkele patroon past wel op mijn tafeltje, het grote patroon maar één keer.
En dus zag ik bij het enkele patroon wel de herhalingen en bij het dubbele niet.
En juist de herhaling geeft meer duidelijkheid!


Overigens liggen op bovenstaande foto's alle blokjes nog los.... ik naai ze pas aan elkaar als ik genoeg blokjes heb dat ze allemaal maar 1x in een groot blok voorkomen. Ik kan nog wel even vooruit....

3 opmerkingen:

  1. Tja..... wat zullen we zeggen...... Gewoon lekker bezig blijven:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch wordt het al wat! Gewoon doorgaan,dan komt het helemaal goed!
    Succes
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...