zaterdag 8 juni 2013

Vaste bezoekers in de tuin....


Tot afgelopen winter had ik hem nog nooit in mijn tuin gezien maar sinds die tijd is hij vaste gast.


( foto van wikipedia)

De groenling!
Dagelijks komt hij even van de zonnebloemzaden snoepen.
Meestalwas daar alleen het mannetje maar vandaag zag ik het vrouwtje voor het eerst sinds tijden.
En prompt zag ik vier groenlingen, 3 mannetjes 1 vrouwtje.
Ik denk dus dat het vrouwtje steeds aan het broeden was en nu het hele gezin op bezoek was....

Samen met de mussen en een koppeltje koolmezen ( waar ik het vrouwtje ook nog maar zelden zie) genieten ze nog steeds van het voer en ik geniet van mijn uitzicht op de voedertafel!

2 opmerkingen:

  1. Gezellig hé? Ik geniet er hier in de tuin ook van:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he om steeds weer nieuwe tuinbewoners te ontdekken.De beplanting begint z'n werk al te doen.
    gezellige zondag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...