woensdag 1 mei 2013

De tuin vogelvriendelijker....

Het vogelvoerhuisje voor mijn raam dat ik de afgelopen winter neer zette heeft meer gevolgen gehad dan ik bevroedde!


prunus


Ik ging googelen hoe ik mijn toen vogelvriendelijker kon maken om nog meer vogeltjes te lokken. En kwam op de site van de VOGELBESCHERMING veel info tegen.  

Wat voor actie ondernam ik/wij??
We  plaatste drie nestkastjes waarvan er 1 al bewoond lijkt te zijn door koolmeesjes.



We gaven ons op voor een wandelexcursie naar een bos waar ook vogels geringd zullen gaan worden op 11 mei.


els

We plantten 2 eikenbomen, 5 prunus bomen en 6 elsen en 1 beuk en 2 bolesdoorns. Het is de bedoeling dat er nog heesters en struiken bij gepland gaan worden om meer schuil, uitkijk en nestgelegenheden aan te bieden en ook meer vogels te lokken omdat die bomen insecten aantrekken en zaden geven.

Ik ben benieuwd!!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk, al die vogels en bomen! Gaat helemaal goedkomen daar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben het gelijk groots aangepakt met heel wat bomen erbij!
    Leuk he,dat er al bewoners zijn voor je nestkastje.
    Als je huisdieren hebt,kun je uitgekamt haar in een netje buiten hangen als nestmateriaal.
    Succes en wordt vervolgd!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...