maandag 31 augustus 2020

De replica antieke quilt weer uit de (moderne) kast....

 Nou ja antieke quilt is natuurlijk niet het goede woord want het wordt gemaakt van frisse, felle kleurtjes.



maar de inspiratiebron is een antieke quilt die in het bezit is van het Quiltersgilde en regelmatig op de jaarlijkse tentoonstelling te zien is. Het patroon vond ik mooi maar de originele kleuren totaal niet: beige, creme en bruin. Niet echt mijn kleuren maar, dat is het voordeel van quilten en werken met lapjes, je kunt je werkstuk helemaal naar je eigen hand zetten!




Ik heb het nagezocht maar ik ben al in augustus 2013 begonnen met deze quilt. Af en toe verdwijnt het dan weer in een kastje om daar vervolgens maanden in te verdwijnen. Jammer.

Want nu ik het op een regenachtige zondag morgen daar weer uit haalde kwam ik tot de conclusie dat alle 24 blokken al klaar waren, ze moesten alleen nog aan elkaar gezet worden. Daarom maar even mijn vloer gebruikt om alle blokken zó te rangschikken dat het goed verdeeld was en de hoekjes niet uit de zelfde driehoekblokjes bestaan. Het is niet zo mooi als dezelfde blokjes elkaar raken.

Eenmaal tevreden heb ik ze genummerd: Horizotaal A1, A2 etc. Met kleine stickertjes zijn ze nu gemerkt zodat ik ze weer makkelijk aan elkaar kan leggen en niet mijn vloer bedenkt hoef te laten.

Mooi makkelijk om ze af en toe eens 4 blokken aan elkaar te zetten! En iedere avond een rijtje en dan is het zó klaar!
Ja ja..... we zullen het zien!

Overigens moet ik alle blokjes die buitenom komen, die uit 4 stuks bestaan, nog maken.


Hier nog even de inspiratiebron:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...