zondag 16 september 2018

Altijd leuke gesprekjes op een tentoonstelling...


Vol bewondering keek ik naar de Quilt gemaakt door Linda van 't Hof op de tentoonstelling in de Lebuines kerk in Deventer!






 Extra leuk toen ik de maakster ontmoette en een leuk gesprek met haar had. Reden om eenmaal weer thuis op zoek te gaan naar haar werk en aanleiding om eens te kijken naar leuke cursussen die zij aanraadde. 



Haar "Oh deer!"kon rekenen op vele bewonderende blikken.


Ook met Elsbeth maakte ik kennis toen ik mocht "angelen" en haar trof bij de quilt.






Het is een quilt waar je, naar mate je langer kijkt, steeds meer ziet. Plaatjes, merkjes, fotootjes alles gerelateerd aan Parijs. En de datum 13 november 2015 is gekoppeld aan de titel van haar quilt "13-11-2015 Paris, un jour à se rapeler"  Of wel de dag van de aanslag in Parijs op de Bataclan deed haar kijk op Parijs en op de quilt waar ze al mee bezig was veranderen.

En het luikje in het midden van de quilt heb ik ( met mijn handschoentjes aan!) vaak opgelicht. 



Ineke van den Akker maakte onderstaande Valentijnsquilt.





Ook haar sprak ik over de quilt " hearts and flowers "dat ze maakte van een Amerikaans patroon. Terwijl ze de quilt aan het maken was overleed de ontwerpster maar omdat er meer belangstelling was voor het patroon zijn er nu contacten gelegd met haar nabestaanden om meer mensen de gelegenheid te geven het patroon te maken.



detail flowers





detail hearts


Ineke heeft zelf ook een blog met een leuke titel, je vind de link HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...