dinsdag 19 december 2017

Dickens Festijn Deventer....

Afgelopen weekend was in Deventer weer het Dickens Festijn.



Een evenement dat sinds 1991 gehouden wordt in het historische gedeelte van de oude binnenstad: de Walsstraat en het bergkwartier. En al die oude panden vormen natuurlijk een prachtig decor voor de 950 personages, prachtig verkleed, uit de verhalen van Dickens uit de 19de eeuw.




Bewegingsloos op wacht staan voor het huis van Queen Victoria...



Statig echtpaar aan de wandel...




Deze meisjes hadden mooi uitzicht...




En fietsen doe je dan ook in stijl....




Deze werkmeisjes vegen de straat schoon want er komt een speciale vrouw...





Maar eerst sfeervolle muziek van doedelzakspelers...





En daar is ze dan: Queen Victoria herself...





Maar niet alles is Chique de Friemel: ook straatschooiertjes vind je in 19de eeuwse kledij.

Dit jaar bezochten 125.000 mensen het festijn.

Voor mij was het bijna 20 jaar geleden dat ik het Dickensfestijn bezocht.
Maar nu ik zo dichtbij woon moest ik wel even een kijkje nemen en ik vond het prachtig!

Voor wie het ook eens mee wil maken: 15 en 16 december 2018 is het volgende Dickensfestijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...