zaterdag 19 november 2016

Mijn herontdekking van het luisterboek....

Een hele tijd geleden schreef ik al eens over de luisterboeken.




Ik luisterde ze veelvuldig en leende ze van de bieb.
Ideaal omdat je vaker in de gelegenheid om te luisteren dan om te lezen. Luisteren kun je immers combineren met heel veel dingen terwijl je lezen met niets kunt combineren!

Kun je je hier niets bij voorstellen??

Luisterend naar een boek op een cd in de auto. Via een ipod of je telefoon tijdens het wandelen, strijken, was opvouwen, eten koken, haken etc. etc.....

Nadat ik mijn lidmaatschap van de bieb opzegde, ik had een e book gekocht, had ik ook de mogelijkheden niet meer om de luisterboeken te lezen. Toen ik hier wat over opzocht op het internet las ik tot mijn verbazing dat er ook veel boeken op youtube te vinden zijn. 

En daar ontdekte ik de complete boeken reeks van Harry Potter! Prachtig verteld en heerlijk om naar te luisteren. Was het wel meer dan 10 jaar geleden dat ik de boeken las, nu kon ik er opnieuw naar luisteren. Het blijft immers een briljant verhaal. En zo "luisterde"ik boek 1 De steen der wijzen in een week tijd uit. En dat terwijl het drie delen van ieder drie uur omvatte. Ik zou nooit tijd gehad hebben om 9 uur te lezen maar luisteren kon ik veel beter inpassen.

Een voorbeeld?
Ik luisterde in bed een half uur voordat ik ging slapen. Zodra mijn wekker ging zette ik het weer aan terwijl ik mij aankleedde, waste, brood smeerde, ontbeet, en mijn spullen weer bij elkaar zocht voor de werkdag. Weer goed voor drie kwartier luisteren. En omdat ik alleen wifi thuis heb, hield het daar op.   Maar tijd die ik nooit zou kunnen benutten om fysiek een boek te lezen...

Ook eens proberen???


Om het kwartier een minuutje reclame neem ik graag op de koop toe!

1 opmerking:

  1. Dank je wel voor de tip Annemieke, ik ga het zeker proberen en dan hoef ik ook niet meer te kiezen tussen quilten en lezen. ;-)
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...