dinsdag 15 november 2016

Boeken: De waarheid over de zaak Harry Quebert

Het is al even geleden, want ik las dit boek tijdens mijn vakantie in september,




maar ik genoot enorm van dit boek van Joel Dicker!!

Niets is wat het lijkt, komt voor in dit boek maar slaat ook op het boek zelf.

Het gaat over een jonge schrijver Marcus Goldman die na het schrijven van een glorieuze debuutroman niet aan de hoge verwachtingen kan voldoen voor het boek dat dit succes moet evenaren of overtreffen: hij heeft een writersblock. 

Als hij op dat moment hoort dat zijn mentor verdacht wordt van een moord omdat een lijk in zijn tuin gevonden is dat daar al 25 jaar zou liggen schiet hij zijn mentor vol ongeloof te hulp.

Als lezer denk je al snel te weten hoe de vork in de steel zit maar het is allemaal totaal anders dan gedacht. En dit is waar het boek sterk in is: als je het uit hebt blijkt dat niets was wat het leek.

Razend spannend en vooral razend knap geschreven.  Zonder overdrijven één van de mooiste boeken die ik las!

Het maakte mij nieuwsgierig naar zijn volgende boek: "het boek van de Baltimores". 
Dat staat nog op mijn verlanglijstje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...