maandag 27 juni 2016

Photoshoot met kippetjes in de hoofdrol...

Nadat ik mijn eerste kippetje gehaakt had,





had ik de smaak te pakken en aangezien ik niet de enige was die m leuk vond en er nog een liefhebber voor was, had ik een goede smoes reden om er nog één te maken!

Ik gebruikte bijna dezelfde kleuren alleen dan in een andere volgorde en dat maakt dat de kippetjes anders zijn maar toch goed bij elkaar passen....







Het patroon is te koop bij MARROT DESIGN als de kippen Fien en Pien die òf een haakwerkje òf een breiwerkje in de hand vleugel hebben. Hoewel ik dat een grappig idee vond liet ik dat toch weg.


Ik haakte het met naald 2,5 van Phildar 




De gekozen kleuren: Wit ( Catona), Antraciet ( 7406 Larra), Cerise ( 50 Phildar), Mercure  ( 08 Phildar) en Minerai ( 48 Phildar) . De phildar is Coton 3. Deze garens laten zich uitstekend combineren!





Er zijn nog veel meer grijstinten en ook zwart is nog een optie en omdat méér kippetjes de familie steeds leuker maken vermoed ik dat het niet bij deze twee blijft.... al heeft de grote kip al een nieuw huisadres en moet ik die dan dus weer even leasen voor een nieuwe photoshoot.






Deze laatste foto heeft Bas mijn jongste zoon gemaakt toen de kip de toerist uithing in Utrecht!

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...